کلاس پنجم

در این وبلاگ به فعالیتهای کلاس ما پرداخته می شود.

کلاس پنجم

در این وبلاگ به فعالیتهای کلاس ما پرداخته می شود.

سخنی با اولیا

  با یاد ونام خدا

  با سلام و آرزوی موفقیت برای شما

  برادر و خواهر گرامی

  حدودا چهار هفته قبل تصمیم گرفتم خودم را امتحان کنم و برای این آزمون، چه آزمونگری بهتر از اولیا و دانش آموزان. به همین علت از بچه ها خواستم از اولیایشان ( یعنی شما ) بخواهند در انجام این کار مشارکت کرده و نقاط ضعف و احیانا قوت مرا به من یادآوری کنند و اضافه کردم چناچه اولیایتان نتوانستند یا به هر علتی نخواستند این کار را بکنند، خود شما این آزمون را انجام دهید و حتی اضافه کردم در نوشتن نام خود هم مختار هستید.

  متاسفانه تنها دونفر از اولیا جواب دادند که ایشان هم لطف کرده تنها از محاسن کار من نوشتند ولی چند نفر از بچه ها مطالبی کوتاه و نیمه کوتاه نوشته و مواردی را تذکر دادند.

  تا آنجا که امکان داشت به بچه ها توضیح دادم. دو سه نفر اسم نوشته بودند که جز یک نفر، به خودشان توضیح دادم و بقیه را را هم چون به صورت کلی نوشته بودند، به شکل کلی جواب دادم.

  این نظر خواهی گرچه مرا به هدفی که داشتم نرساند، اما چند حسن داشت و می توانم بگویم مرا تا حدود زیادی خوشحال هم کرد

بچه ها از من گله داشتند که تنبیه می کنم و تعجب کردم که وقتی آهسته به پشت سر آنها می زنم که حواستان باشد، این را تنبیه می دانند و از این جهت خوشحال شدم که آنها هنوز به تنبیه عادت ندارند و سعی دارم دیگر انجام ندهم.

  برخی از بچه ها در نوشته هایشان برایم  نوشته بودند که فحش می دهم. راستش را بخواهید تعجب کردم و وقتی مطلب را در کلاس مطرح کردم جواب دادند که آقا شما می گویید نفهم و این فحش است. راستش را بخواهید خیلی خوشخال شدم. وقتی دیدم در شرایطی که در کوچه و خیابان انواع فحشهای چارواداری و آبدار را می شنویم، شنیدن کلمه ی نفهم از جانب من بردانش آموزان گران آمده است. این نشان می دهد که هنوز فکرشان مسموم نشده و این جای خوشحالی دارد و امیدوارم با مراقبت شما اولیای عزیز هیچگاه زبانشان با این واژه ها آشنا نشود.

  برخی از دانش آموزان هم از سختگیری من شکایت داشتند که امیدوارم اشتباه کرده باشند.

  همانگونه که حتما اطلاع دارید در پایان هرماه با توجه به مواردی چون تاخیر در ورود به کلاس، عدم انجام تکلیف، شیطنت در کلاس، دعوا و مشاجره با همدیگر و ... ، امتیازی را تحت عنوان امتیاز انضباط به بچه ها می دهم و آن را روی وبلاگ هم می گذارم. هفته ی قبل مادر یکی از شاگردان مراجعه کرده و علت پایین آمدن امتیازانضباط  فرزندش را در بهمن ماه پرسید. راستش را بخواهید بسیار خوشحال شدم از این که اولیای دانش آموزان به مسئله ی انصباط فرزندانشان هم مانند نمرات درسی اهمیت می دهند. از جانب دیگر از این که این کار کوچک یعنی راه اندازی وبلاگ کلاس توانسته پل ارتباطی خوبی بین اولیا و مدرسه باشد، خیلی خوشحالم کرد.     موفق باشید

نظرات 4 + ارسال نظر
پوران نوروزی یکشنبه 9 اسفند 1394 ساعت 14:56

با عرض سلام و ادب خدمت استاد بزرگوار آقای بهرامی
امروز که یادداشت شما را خواندم ، تازه از این موضوع مطلع شدم ، وقتی از علیرضا پرسیدم که چرا این موضوع را با من در جریان نگذاشته است جواب داد که من فکر کردم باید خود دانش آموزان نظراتشان را مطرح می کردند ، بهر حال از اینکه در خواست شما با تاخیر انجام میشود عذرخواهی میکنم .
اما چند مورد از درخواست شما را من پاسخ خواهم داد:
1- اولا راه اندازی این وبلاگ و گزارش ماهانه از وضعیت انضباطی بچه ها از حسن کارهای جنابعالی است .
2- طراحی نمونه سوالات متنوع از مواد درسی در وبلاگ شما نیز از دیگر کارهای خوب شماست .
3- اما موردی که من در رابطه با آن نگرانم تکالیف کم بچه ها در منزل است ، معمولا وقتی روزانه از علیرضا در مورد تکالیف روزانه اش سوال میکنم او جواب میدهد که تکلیف نداریم یا فقط یه رو خوانی قران را باید انجام دهد ، لطفا اگر امکان دارد کمی تکالیف در منزل را بیشتر کنید .
4- در اخر یک پیشنهاد ، لطفا اگر امکان دارد آزمایشهای عملی یا حتی تهیه یه کادرستی و یا وسیله ای در ارتباط با موضوع درس ، ویا یه تحقیق .....را به عنوان یه تکلیف در منزل در هفته به دانش آموزان واگذار کنید ، تا روح پژوهش و تحقیق در دانش آموزان بیشتر تقویت شود .
با تشکر از زحمات شما

بک لینک جمعه 7 اسفند 1394 ساعت 16:20 http://fa2.ir

سلام
دوست خوبم
بک لینک با کیفیت لازم داشتین به سایت بنده مراجعه کنید
موفق باشید

LO0OVE جمعه 7 اسفند 1394 ساعت 14:25 http://maloosak.69.mu

خیلی از سایتتون خوشم اومد موضوعاتشو متنوع ترکنین بهتره

از ته دل خیلی دوست دارم شما هم به من سر بزنید
6518

فادو جمعه 7 اسفند 1394 ساعت 11:38 http://fa2.ir

سلام
از مدیر فروشگاه دعوت می شود از سایت ما بازدید فرمایند
http://fa2.ir

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد